torsdag 31 mars 2011

Bromsslakt...

Veckans arbetspass ägnades åt att skruva loss 64a lådan från chassiet och sno bromssköldar och trummor. Snabb provmontering av sköldar och lageröverfall gav indikation på att det kommer funka, men skölden är inte lika tjock, jag hade inte något bra nog skjutmått att mäta överfallet, då det har en liten läpp som ska sticka in i skölden. Lagret verkade iallafall inte glappa, men om det blir tätt och skölden sitter tajt vet jag inte. Får fortsätta med detta senare, när jag även har rena och lackade delar att montera. Oljegegga och grus är inte kul och 64a lådan var extremt geggig...

2 kommentarer:

  1. Du kämpar på!
    Jag undrar om du kan beskriva lite mer specifikt hur du gjorde med gummilisterna.
    Om jag förståd dig rätt så använde du salution till att reparera sprickor etc på gummidetaljerna. Men först gissar jag att du lade gummilisterna i rödsprit/glycerin blandningen?
    Var får du tag i glycerin?
    Jag har märkt att ett bad i kallavfettning gör att gummit blir riktigt mjukt, tyvärr stelnar det efter en stund i luften. Kanske skulle kombinationen göra underverk? // P1800-61

    SvaraRadera
  2. Glycerin fanns på färghandeln för en billig peng. I mitt fall uppsala färg, lokala färghandeln här hade inte, de var som frågetecken...

    Sprickorna fixade jag med cykelreparationskittet, dock blev det inte superbra, men solutionen verkade lösa upp och därefter torka ihop gummit. Jag hade massor av hårfina sprickor i en böj som inte funkade nå bra att fixa samt lite mer sprickor på ett annat ställe som blev bättre. Handlar nog om att jobba in solutionen och sen sätta den i press för att klistra ihop det... annars går det isär...

    SvaraRadera