torsdag 24 mars 2011

Färg...

Mina tankar går mot att låta bilen ha ett slitet yttre, med penselmålad grön färg - så såg bilen nog ut när den skrotades. Går det att rikta och fixa allt så vore det ju roligast med en blank lack... men det blir längre fram isåfall... Men tänkte nog lacka insida och runt rutor med "rätt" färg från början... Utan matteringsmedel, som ju vissa har i för att få det att se äldre ut. Men invändigt så brukar färg vara blank även på bilar som stått ett helt liv på en loga...

Tänkte iallafall börja undersöka hur man beställer rätt färg för detta...

TheSamba har endel intressant info;
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/paintcodestype1.php

Detta är altså färgen för "min" bil...


Och så här borde tyget se ut. Fast eftersom jag inte har rätt stolar så får det nog bli nån slags tidsenliga överdrag eller helt enkelt filtar...

Sen behöver jag ta reda på vad poddar, ratt, handbromsspak etc ska lackas i... Om jag nu ska lacka dem... Svårt detta med vilket stuk bilen ska ha. Bilen blir ju ett lapptäcke av olika delar så allt karossplåt måste ändå målas... Men kanske ska man låta ratt och poddar vara slitna? Det lär nog visa sig var det slutar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar