fredag 9 oktober 2009

Växellådsfix...

Denna fredag hade turen kommit till växellådan...

Först lagades lådan med "plastic padding kemisk metall" kring avtappningspluggen - det ska bli spännande att se om det kommer hålla. Kändes faktiskt rätt stabilt... Fick börja med detta eftersom jag inte ville grisa ned området som ju ärgat och därför inte var kladdigt av olja som resten av lådan...
Det hela bygger på att det inte är någon belastning på detta område - vilket jag tror att det inte är.

Därefter rengjordes lådan och jag gick loss med stålborsten...


Sedan primer och silverlack på lådan samt svart lack på axlarna.


Hade införskaffat 2 st långa järnrör men kronmuttern gav inte med sig... Efter att kapat i kronmuttern med vinkelslipen gick det att spräcka den och sedan var det ingen match att lossa den... Dock har jag inte tagit mig an muttern på andra sidan och inte heller dragit av trumman. Det blir nästa fredags uppdrag...

1 kommentar:

  1. Hej
    Snyggt jobbat både med bil och att du fått till räknare på bloggen. Du får maila och tala om hur du gjorde. Själv är det isärtagning inför ytbehandling samt shopping av nya bitar på programmet.

    SvaraRadera