torsdag 9 december 2010

Växellådsvagga...

Fick lite tid i garaget, mest städning men nån timmes VW jobb blev det.

Jag plockade isär ett nyare låshandtag och tog ut låsbackarna och möblerade om dem så min nyckel till ghian passar. Planen är att montera den i ett splithandtag och jag får återkomma när det är klart.

Växellådsvaggans infästningar är av en rätt grov dimension samt fingängade. Jag har tidigare (på min ghia) haft problem med gängorna på denna infästning och gängtapp till dessa är svindyr, varför jag vid det tillfället köpte en härdad bult och mutter som jag sågade några spår i. Genom att sedan dra den fram och tillbaka kan man rensa gängorna från rost och färg. Detta fick jag nu praktisera på splittens infästning.

Jag måste även rensa gängorna till framvagnsinfästningen, här fick jag tipset att det ska vara M12 med 1.5 stigning varför jag införskaffat sådan gängtapp. Men det får bli nästa gång...

Jag tog mig även en titt på vad som var kvar av vänster framskärm, den är dålig men nog inte helt bortom räddning... Men ska inte lägga krut på det nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar