fredag 26 november 2010

Tidig framskärm...

Monterade på passagerarsidans framskärm med liggande lyse igår. Innan monteringen jämförde jag hjulhusöppningen med förarsidan. Passagerarsidans skärm är helt klart en gammal skärm (pre-55, det är en ovalskärm) - lagda mot varandra är skillnaden enorm. Men på bil är den nog inte lika framträdande då man ju bara ser ena sidan i taget.

 Då vet man iallafall att det är till att fortsätta jaga en vänster framskärm av äldre modell alternativt försöka reparera upp den som satt på från början. Minns jag rätt så stod vänstersidan bättre till så den skärmen borde inte vara lika rutten som högerskärmen. Har ju även en nyare högerskärm, kanske är det bättre att ha två likadana "nya" skärmar än att ha en ny och en gammal.

Som synes i bakgrunden kom jag inte så långt med städningen, men mycket jobb är att sortera upp både verktyg och delar, det tar tid men syns inte. Beklagar HTC-telefonens usla kamera.

1 kommentar:

  1. Hej
    Kul o se att du får till lite garagetid igen.
    Klart att föräldrarna ska få träffa barnbarnet;-)

    Håll i så kanske du är åkandes till sommaren.

    // P1800-61
    PS jag kollar på "meanbugs" och ser att en karmann kollega till dig inte vet att han sitter på ett par P1800 lyktor, tyvärr har jag ingen inlogg så ge honom gärna tipset.

    SvaraRadera