fredag 10 juli 2009

Saknade delar...

Tyvärr saknas en hel del delar till fredagssplitten. 

Jag har hittills fått tag på tank, hastighetsmätare, en sidoruta till dörren, en enpipig ljuddämpare som kan gå att rädda.

Jag har väldigt dåliga dörrar, med låsmekanism och fönstervevar. Jag har även otroligt rostiga stötfångare.

Tyvärr saknades både motor och låda på bilen. Framvagnen hade fått ett annat användningsområde varför jag inte fick med den. Bilen hade nog demonterats på plats, och damen minndes att hon kastat bland annat instrumenten efter att de legat lagrade i ett förråd i 20-30 år. (Bilen skrotades 1963)

Ambitionen är inte att få en bil som är 100% rätt, utan en bil som man både kan och vågar använda. Jag siktar på att använda en 30hk industrimotor jag har liggande samt nyare bromsar och växellåda för att hålla nere kostnaden.

Utseendemässigt hoppas jag kunna komma nära orginalet.

Jag letar efter nedan delar;

- Länkage för bakstötdämpare av dörrstängartyp

- Dörrar och sidorutor

- Aluminiumlister på sidorna, samt fotstegens lister

- Klocka samt bakelitram till klockan

- Stolar och baksäte

- Soltak

- 16" hjul med däck

- Kylplåtar med uttag för vev

- Stötfångare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar