lördag 16 januari 2010

Länge sen sist...

Var riktigt länge sedan jag gjorde nåt på splitten... Men idag var det dags... Jag tänkte jag skulle ta reda på hur fel hålbilden var på platthalvorna... Efter lite joxande passade plötsligt alla hålen... :)

Så nu blev det att ta fram hålpipan och tätningsmassan!
 
Samt klämmor och tejp för att fixera listen till limmet torkat... Uppe vid växellådan användes ett antal återvunna "nubb"-spikar...



En dörr har också letat sig från Öland och landat i garaget. Troligen är det en 51 eller 52 dörr med tanke på klädseln och dörrstoppen.... Tack Jeff för frakthjälpen!


 

Gångjärnsdelen som sitter i karossen var tyvärr kapad... Det ska gå bra att flytta över gångjärn från nyare dörrar... Från en 64 ovan... På nyare bilar används bara tre av skruvhålen, men gångjärnen har samma hålbild.


Hejdå Splitten!

1 kommentar:

  1. Hej
    Det är klart att arvingen ska ha en bagge!
    http://www.tradera.com/Gammal-trampbil-pedalcar-VW-bubbla-cab-60talet-mycket-ovanli-auktion_106015914
    Kolla in denna på tradera! Jag hade en fast röd när jag var liten, troligen lekte jag sönder den då den inte finns kvar. Men klart lilltjejjen ska ha en bagge

    SvaraRadera