söndag 16 augusti 2009

Idag blev det lite gjort iallafall... Den fantastiskt rostiga 64an (som skymtade på förra inlägget) finns nu inte längre. Resterna kan skönjas längst ned i bilden... :)



Jag började kika på splitchassiet... Golvet var ju slut, det kapade jag bort redan när jag hämtade den för att "lätta vikten" - vi var ju tvugna att bära allt ett par hundra meter... Otroligt nog fanns bara lite rost vid torpedväggen nedanför bromspedalen... Annars är cenraltunneln gjord av så bastant material att det verkar klara 50 år i skogen...  



När plattan kom ned på rätt köl började även båda bakstötdämparna fungera! Ytrosten tas bort med roterande stålborste. Denna gång skiter jag i blästring... (Ghiaplattan lappade och lagade jag, jävlades med underredsmassa och lämnade tillslut iväg på blästring - det ska lämnas och hämtas, man ska ha släp å lasta å slita. Tog tid och energi... och pengar...).

Platthalvorna jag köpte från folkabiten ser ut att passa perfekt... Visst, inte rätt stolsskenor, andra pressningar och tunnare plåt... Men de funkar... Här ligger de bara på plats - jag ska rensa från all gammal golvplåt innan jag bränner fast dem...



Tillslut en bild på lite gobitar till de andra bilarna...




En 140km mätare med trip till ghian...  Ovalen ska få en perohausklocka och en blaupunkt frankfurt radio... Tyvärr funkar inte nån av dem, men mobilen innehåller ju både musikspelare och klocka... Men kommer se coolt ut! Ovalen ska även få tillbaka rätt 120km mätare. Skulle önska jag hade en med trip... Får väl jaga efter en... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar