måndag 30 november 2009

Ursprungskontroll - bifall!

Idag när jag kom hem från jobbet väntade ett kuvert från transportstyrelsen... Med spänning sprättade jag upp brevet - kunde det vara en obetald trängselskatt? Eller kunde det vara resultatet från ursprungskontrollen?
Och visst var det det senare, jag fick jag ett härligt besked när jag högst upp kunde läsa bifall.


Den fortsatta läsningen gav ingen mer information om årsmodell blev såsom jag angett, dvs 1950. Dock informerades om att ytterligare registerkontroller skulle göras efter det att bilen besiktigats och att både besiktning och transportstyrelse fortfarande kunde underkänna ursprungskontrollen om bilen inte uppfyller de tekniska specifikationer som gäller... Nåväl, jag har rent mjöl i påsen och kommer försöka få så många detaljer som möjligt tekniskt korrekta. Största avvikelsen kommer vara en 30hk utbytesmotor samt att jag troligen går på nytillverkade bromskomponenter av ovalmodell eller tidigt 60-tal om inte splitbromsarna går att återanvända.

2 kommentarer:

  1. Grattis till en VW, nu med papper. Då är det väl bara och göra som myndigheten säger. Dvs att snarast göra en besikning så alla frågetecken blir uträtade.
    Har du någon garagetid efter tillökningen?
    Vi får väl bara hoppas att vi får behålla kvalitétsfredagarna en stund till.

    SvaraRadera
  2. det verkar med tanke på din blogg att du får mer gjort med bilen utanför garaget... ;) Fast det kanske går fortare att fixa till detaljer än att knäcka plåt? Oavsett, du jobbar på bra!

    tyvärr tror jag att mina garagedagar blir få, vare sig vi får fortsatta fria-fredagar eller ej...

    Visst är det skönt att fått det första OKet, men det är ju en ganska lång väg kvar innan jag kan rulla in på SBP...

    SvaraRadera