Fredag igen. Hade nästan räknat med att få öppna upp ramtunneln för att dels i förebyggande syfte svetsa fästet till kopplingsröret (fästet kan gå sönder framförallt om man kör med hårda fjädrar i kopplingen men även på grund av utmattning men oftast inte rost), dels ge mig på handbromswirens rör som vägrat släppa taget om wiren. Med milt våld och en stunds nötande släppte dock "proppen" i handbromsröret. Eftersom bilen bara varit i trafik i 12 år lär kopplingsrörsinfästningen ha några år till innan den brister. Beslutet blev därför att inte öppna upp tunneln. Istället laddades utspädd primer och blåstes in i tunneln.
Nästa aktivitet var att börja med pluggsvetsning av golvhalvorna. Först svetsbar primer, sen stansa hålen och igång med svetsandet.
Ena sidan hann bli 90% klar innan det var dags att styra kosan mot Gävle och upphämtning av framvagn och växlellåda.
Nästa fredag blir det andra golvhalvan, målet att bli klar med båda halvorna och hinna köra karosserikitt i skarvarna, så att man därefter kan köra lack.
En bonusbild på en Blaupunkt Frankfurt för ovalrutor;
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar